BMW ja agiilne meetod

Analüüsi ajaveebiartiklis üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit mõne konkreetse projekti näitel.


BMW ja agiilne mudel


2016 alustas BMW oma IT-strateegia ümberkujundamise protsessi, kuna otsustati loobuda kosemudelist. Üle hakati minema väledale ehk agiilsele mudelile. See mõjutas nende ärimudelit, sest lihtsalt autotootjatest said ka mobiilsuse pakkujad.

Agiilne mudel kogus kiiresti populaarsust. See erineb traditsioonilisest kosemudelist selle poolest, et tooted viimistletakse ja lükatakse välja võimalikult kiiresti. Tööprotsess käib nn sprintidena, mitte ei tehta korraga suuri muudatusi. Palju on koosolekuid ja koos töötamist. Agiilsete mudelite eeliseks peetakse tihedat suhtlust kliendiga. Miinuseks aga riski, et formaalne disain ja dokumentatsioon võivad unarusse jääda. Samuti on "suurt pilti" raske tajuda, eriti projekti algfaasis.

BMW IT-asepresident Ralf Waltrami sõnul sundisid BMW-d oma IT-lähenemist muutma, uuendused ja muutused laiemal turul ning klientide kasvav nõudlus uuenduste järele. Agiilse meetodiga on tarkvara osas toote tsükkel lühenenud ja sujuvam ning on võimalik efektiivsemalt digitaalses maailmas toimuvate uuendustega sammu pidada. 

Kasutatakse selliseid tööriistu nagu JIRA - vigade ja muudatuste jälgimiseks, Jenkins - automaatikaserver, Microsoft Azure - pilveteenused, Microsoft Power BI tabelid - armatuurlauad, Twilio - sõnumside. 


Allikad:

https://www.itpro.co.uk/agile-development/31552/how-bmw-embraced-agile-to-hit-new-speeds

https://www.bmwblog.com/2017/08/04/bmw-connected-agile-approach/





Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nuhkvara

Jakob Nielseni kasutatavuse komponendid

Kaht erinevat juhitüüpi esindavad IT-juhid