IT lahendused, mis ei löönud läbi


            Esimese näitena tooksin välja Yik Yak'i. Tegu oli 2013. aastal loodud rakendusega, mis võimaldas kasutajatel anonüümselt postitusi teha. Enim populaarsust kogus Yik Yak USA kolledžites ja ülikoolides ning selle väärtust hinnati 400 miljoni dollarini.  Olukord halvenes, kui ei suudetud enam kontrollida anonüümsusest tulenevaid vihakõnesid, ähvardusi ja küberkiusamist. Sellest tulenevalt oli Yik Yak isegi mõnes ülikoolis keelatud. Samuti sai saatuslikuks suutmatus võimaldada tarbijatele grupisõnumite saatmist, mida aga paljud konkureerivad rakendused võimaldasid. Aastal 2016 vähenesid rakenduse allalaadimised 2015. aastaga võrreldes 76%. 2017 pandi Yik Yak lõplikult kinni. Siit võib järeldada, et ei piisa vaid antud ajahetkel läbilöövast lahendusest, et saavutada kauakestev edu. Samuti peab digitaalne idufirma olema kiire kohaneja ja pidevalt arenev, et ellu jääda. 


Firma Doppler Labs tõi 2013 aastal turule juhtmeta mikrofoniga kõrvaklapid. Konkurentsis püsiti vaid 4 aastat, kuid selle ajaga teeniti 51,1 miljonit dollarit. Doppler Lab aga lõpetas tegevuse, sest tooted olid vigased ja tarned hilinesid pidevalt. Kõrvaklappide aku püsis vaid paar tundi ning tarneviivituste pärast ei jõudnud nad samal ajal turule tulnud Apple' i AirPodsidega konkureerida. Firma suutis müüa vaid veerandi plaanitust ning ei suutnud oma tegevust enam rahastada. Õppemoment oleks see, et tehnikaturule ei saa tulla tootega, mis ei ole kvaliteetne ning oluline on kinni pidada lubadustest. Standardid on väga kõrged ja konkurents suurte ja populaarsete firmade näol meeletu. 

Viimaseks näiteks on Indias loodud Pepper tap. Tegu oli mobiilirakendusega, läbi mille toiduaineid tarbijatele koju toimetati. Koostööd tehti kohalike toidupoodidega, tänu millele oli laienemine kiire ja lihtne. Sellest aga arenes esimene probleem. Kuna liiga kiiresti laieneti, polnud mobiilirakenduse ja partnerpoodide integreerimine sujuv. Samuti kasvatas Peppertap end allahindlusmudelil, plaaniga luua suur ja lojaalne kliendibaas, et nii kulud hiljem tasa teha. Nende plaan aga ei töötanud ja peagi kaotati rahastus. Lõpuks oli ettevõte ainsaks võimaluseks uksed sulgeda. Õppetund nende loost oleks, et esmalt tuleb paika saada jätkusuutlik ärimudel, mitte kohe prioritiseerida klientuuri suurendamist.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nuhkvara

Jakob Nielseni kasutatavuse komponendid

Kaht erinevat juhitüüpi esindavad IT-juhid