Eric S. Raymondi “Kuidas saada häkkeriks” arvustus

 

Loe läbi Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO (eesti või inglise keeles) ja kirjuta ajaveebi selle kohta arvustus


“Kuidas saada häkkeriks” on Eric Steven Raymondi kirjutatud lühike, konkreetne ja mina vormis dokument. See tutvustab kes on häkker, purustab seejuures mõned müüdid ja kirjeldab, mida on vaja selleks, et olla häkker.

Kohe alguses oli minu jaoks palju uut infot, sest ma ei ole häkkerikultuuriga absoluutselt kursis. Pean tunnistama, et ka mina pidasin “häkkeriks” inimesi, kes näiteks murravad sisse arvutitesse ega osanud arvata, et tegelikult on “häkker” hoopis midagi muud. Nimelt on sissemurdjatele üldse oma nimetus, milleks on "kräkker" ja kui "häkkerid" teevad asju, siis nemad tegelevad asjade lõhkumisega. Samuti tõi autor punkt-punkti haaval välja, mida siis õieti on vaja, et olla häkker. Sealt oli minu jaoks jällegi uueks infoks näiteks see, et kogu interneti tehniline arendamine püsib vaid vabatahtlikel. Juttu oli ka häkkerlikust suhtumisest. Näiteks jäi kõlama mõte, et loovad ajud on piiratud ressurss ja sellest tulenevalt ei tohiks ühtegi probleemi lahendada kaks korda kuna probleeme on lõputu hulk. Seega peaks lahend alati leitav olema, et probleemiga ei hakataks tesit korda tegelema.

Loetu oli väga huvitav ja avardas mu maailmapilti. Soovitan seda pigem inimestele, kes on valdkonnas alles võhikud nagu mina, sest mulle tundub, et juba kogenud inimestel ei pruugi seal palju avastamisrõõmu enam olla.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nuhkvara

Jakob Nielseni kasutatavuse komponendid

Kaht erinevat juhitüüpi esindavad IT-juhid